Van Rotorua naar Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu Van Rotorua naar Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu

Van Rotorua naar Taupo

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Dianthe

15 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Zondag 15 februari 2015
Vanochtend hebben we weer de spullen gepakt om het hotel te verlaten. De volgende stop is Taupo en hier hebben we om 1 uur afgesproken met Hadleigh en Chrissie. In de tussentijd zijn we bij de Huka falls (waterval) gestopt, welke 200.000 liter water per seconde verwerkt. Wat een geweld!
Na deze stop zijn we doorgereden naar het hotel Beechtree met weer alle faciliteiten die nodig zijn. En ook hier een hottub ensuite! Na deze korte stop zijn we naar Hadleigh en Chrissie gereden. Hier hebben we kennis gemaakt met hen en hun zoon Lachlan(8mnd) en de hond. Een leuk en aardig gezin en Hadleigh had de boot al klaar gezet om te gaan varen. Na een korte lunch met prachtig uitzicht vanuit hun huis, zoals een ansichtkaart, hebben we de spullen gepakt om te gaan varen. We zijn Lake Taupo opgegaan en in een van de omliggende rotsen zijn oude graveringen te zien van 40 jaar geleden. Na een aantal pogingen om vis te vangen, zijn we toch maar gaan zwemmen in het meer. IJskoud, vergeleken met de vorige baden, maar we lieten ons niet kennen. Zeer helder en schoon water met weer een prachtig uitzicht om het vulkanische gebied, waarvan een zelfs actief is. Niets om zorgen over te maken hoor!
Omdat de kleine jongen ook mee was, zijn we rustig terug gegaan om te borrelen met aansluitend een heerlijk diner en een heerlijke kop koffie. In Nieuw Zeeland is het lastig om een goede kop koffie te krijgen, maar hier hadden ze Nespresso. Mmmmmm
Rond 22 uur hebben we gedag gezegd en gaan we nog even genieten van die hottub. We hebben goede tips mee gekregen voor onze trip naar Napier, dus tot morgen.

• 15 Februari 2015 - 10:39

Anita:

Leuk om jullie verslag weer te hebben gelezen.
    Ik keek er al naar uit!
    Net tante Wiesje aan de telefoon gehad en verteld van de enorme mosselen.
    Zag er heel lekker uit en wat mooi opgediend, net een schilderijtje. Smaakten ze net zo lekker als de Zeeuwse?
    Veel plezier en voor zo meteen welterusten.

• 15 Februari 2015 - 11:30

Hennie:

Hey tortel duiven was weer leuk om te lezen ga zo door .

• 15 Februari 2015 - 12:46

Herma:

Toch wel bijzonder om familie te ontmoeten en zo gastvrij! En nu snappen jullie zeker wel waarom ik mijn bad zo lekker vind. X