Van Taupo naar Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu Van Taupo naar Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu

Van Taupo naar Napier

Door: Dianthe

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Dianthe

16 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Napier

Maandag 16 februari 2015
Vandaag zijn we de dag begonnen in Taupo. Even langs de winkeltjes in het centrum gelopen, maar zoals de meeste plaatsen waren we daar zo doorheen. We zijn doorgereden naar Spa Road, daar is het Spa park. Deze tip hadden we van Hadleigh en Chrissie gekregen. Er zou een natuurlijke hotpool zijn. Vrij makkelijk te vinden en leek alleen bekend bij de locals. Wat een ervaring is dat! Heerlijk warm water, tegen het hete aan, zomaar in de vrije natuur. Super tip dus! Ik had er denk ik toch iets te lang ingezeten, want het werd een beetje licht in mijn hoofd. Na deze mooie ervaring rustig aan richting Napier gereden. Onderweg nog even gestopt bij een mooie waterval. Eenmaal in Napier toch eerst maar even gedoucht en de handdoeken gewassen, die waren namelijk wel een beetje vies geworden van de natuurlijke hotpool. Daarna door Napier gelopen. Prachtige Art-Deco stijl die gebruikt is voor de gebouwen in het centrum. Het is zo gebouwd, nadat de stad in 1931 compleet door een aardbeving weggevaagd was. Ook nog doorgelopen naar Bluff Hill. Een flinke klim, maar daarmee kwamen we bij het hoogste punt van Napier met een prachtige uitkijk over de baai. Het was de klim zeker waard. Nog even boodschapjes gedaan en net pasta gemaakt in de hotelkamer. Morgen gaan we naar Wellington, onze laatste stop op het Noordereiland. We zullen de auto vast inleveren en donderdag gaan we met de ferry over. Inmiddels hebben we ook contact gehad met de zus van Mary, Betty. Zij woont in Wellington en we zullen haar morgenavond gaan ontmoeten wanneer we wat met elkaar gaan drinken. Zo hebben we toch een flink deel van de Nieuw-Zeelandse familie kunnen ontmoeten!

• 16 Februari 2015 - 10:16

Herma:

Geweldig zo'n tip van 'locals'. Heerlijk even ontspannen zo in de natuur. Geniet er lekker van, ik moest vanmorgen stevig krabben, maar het zonnetje doet nu zijn werk. Welterusten voor zo XXX

• 16 Februari 2015 - 11:03

Anita:

Wat een geweldige dag hebben jullie weer gehad.
    Als wij dit zo lezen is het inderdaad een superreis!
    Leuk dat jullie Betty gaan ontmoeten.
    Doe haar de hartelijke groeten van ons.
    Geniet nog van de laatste dag op het noorder eiland en een goede overtocht.
    Liefs van ons.

• 16 Februari 2015 - 14:09

A&A Van Den Brink:

Leuk verslag. Veel te zien, niet?
    Napier is echt een leuk stadje. En, van Wellington ga je ook genieten.