Van Kaiteriteri naar Punakaiki - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu Van Kaiteriteri naar Punakaiki - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu

Van Kaiteriteri naar Punakaiki

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Dianthe

23 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Maandag 23 februari 2015
Vanochtend hebben we weer de spullen gepakt en zijn voor de laatste keer hier gaan ontbijten. Toast met camembert en honing leek ons een goed begin van de dag. Onze volgende bestemming is Punakaiki Resort wat toch een 5 uur rijden is. We hebben hiervoor een van de mooiste kustroutes gereden van dit (ei)land, state highway 6 door o.a. Buller Gorge. Los van alle trage toeristen was het weer een feest om in de bergen te rijden. Na de koffie stop en de lunch in Murchison zijn we naar het natuurlijke dolfinarium gereden, de Seal Colony in Tauranga Bay vlakbij Westport. Geen show met instructeur, maar gewoon in de vrije natuur. Prachtig! Het vervolg van de state highway 6 gaf ons weer een prachtig uitzicht wat een beetje weg heeft van Zuid Frankrijk. Ruige kustlijn met hoge golven en vanwege het mooie weer klom de temperatuur weer op tot 24 graden.
Vlakbij het Resort zijn de Pancake Rocks waar we gestopt zijn. Zoals de naam het al aangeeft, zijn het kleine pannenkoeken die gestapeld zijn met een structuur als lei stenen.
Nog geen 2 km verderop ligt het Punakaiki Resort waar we ingecheckt hebben. Prima kamer met zicht op de highway 6, we kunnen het niet altijd treffen. Vanavond gaan we kijken of deze kok ook vegetarisch is of dat hij weet wat echt koken is.

• 25 Februari 2015 - 13:17

Herma:

Wat schattig die zeeleeuwen. Hebben jullie ze nog kunstjes geleerd? En met dat autootje is ook niks mis hoor. XXX