Mercury Bay - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu Mercury Bay - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu

Mercury Bay

Door: Dianthe

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Dianthe

11 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Whangamata

Woensdag 11 februari 2015
Vanochtend begon de dag bewolkt, het waait ook, dus voor het eerst sinds dagen weer een lange broek aan en een trui. We hebben uitgebreid in de boekjes gekeken en we zijn tot de conclusie gekomen dat we niet het hele Coromandel gebied in een dag moesten doorrijden. In theorie zou het kunnen, de weg loopt tenslotte precies in een cirkel door het gebied, maar door alle hoogteverschillen, scherpe bochten en lange afstanden zouden we er de hele dag over doen. Dat zagen we niet zo zitten, dus we hebben er voor gekozen om naar Mercury Bay te gaan. Hier zouden de meeste bezienswaardigheden liggen. We zijn begonnen bij Ferry’s landing. Daar pakten we een klein veerpontje naar Whitianga. Dit zou de grootste plaats in het gebied zijn en ook het gezelligst. De maatstaven van groot en gezellig zijn hier iets anders, dan dat we gewend zijn van bijv. Frankrijk. Geen gezellige huisjes, weinig toeristische winkeltjes. Door dat plaatsje waren we dus zo heen. We hebben de auto gepakt en zijn langs de Mercury Bay gereden, langs Cooks Beach, Hahei Beach en tenslotte Hot Water Beach. In Hahei Beach ligt Cathedral Cove. Dit is een rotsformatie die door de jaren heen door vulkanen, water en wind gevormd is. Het heet zo vanwege de vorm. Het zou 45min lopen er naar toe zijn, maar het viel mee. Het waren er maar 25. Inmiddels was het weer ook weer aardig opgeklaard, dus het werd een heerlijke wandeling. En het eindresultaat was de moeite waard. Na de wandeling doorgereden naar Hot Water Beach. Daar zou je bij laag water je eigen ‘spa pool’ in het zand kunnen graven. Helaas waren wij er bij hoog water en toen zag het er uit als een normaal strand. Daar zijn we dan ook verder niet gestopt. Eenmaal terug nog even een duik in het zwembad en dan gaan we zo de spullen voor de reis van morgen weer pakken. Op naar Whakatane.

• 11 Februari 2015 - 10:17

Herma:

De hele dag in de auto is ook niet alles hè, en jullie hotel was wel een prima plek om te vertoeven. Ik ben heel nieuwsgierig naar de foto's van White Island waar jullie nu naar toegaan als ik het goed heb. Welterusten en have fun. XXX

• 11 Februari 2015 - 11:10

Anita:

Wat een prachtige natuur en vergezichten.
    Goede reis morgen.