Van Takapuna naar Whangamata - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu Van Takapuna naar Whangamata - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu

Van Takapuna naar Whangamata

Door: Dianthe

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Dianthe

10 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Whangamata

Dinsdag 10 februari 2015
Vanochtend hebben we eerst nog wat rondgekeken in Takapuna. Het is een voorstad van Auckland en heeft een fijn zandstrand. Wij hebben er alleen een kijkje genomen, want er moest weer verkast worden. De rit gaat naar Whangamata. We rijden langs Auckland en hebben een mooi zicht op de skyline waar we een paar dagen geleden dus al uitgebreid gekeken hebben. Via highway 1, 2 en 25 maakten we een tussenstop in Thames. Dit is het begin van het Coromandel Peninsula gebied. De weg is weer kronkelig, met scherpe bochten door dichte bossen. Prachtige uitzichten wederom. Thames staat bekend als oude goudmijn stad. Rond 1870 werden hier vele goudmijnen geopend, vanwege de enorme hoeveelheden goud die er te winnen waren. Het stadje ziet er grappig uit met allemaal oude huizen uit die tijd. Het is alsof je door een Amerikaanse woestijnstad rijd. We zijn gestopt bij de Gold Mine Experience. Een oude goudmijn, waar we door een zeer vriendelijke en gepassioneerde man werden rondgeleid. Leuk om te zien! Daarna zijn we doorgereden naar Whangamata naar het Breakers Motel. Wat een heerlijkheid! Een grote kamer (eigenlijk appartement) met eigen spa pool op het balkon! Heerlijk zwembad beneden en een uitgebreide keuken. Aangezien het wederom heerlijk weer is, hebben we eerst een duik genomen in het zwembad om vervolgens te borrelen in onze eigen spa pool, kan de vakantie nog beter?! Morgen willen we het Coromandel gebied gaan verkennen. We gaan het weer zien wat het ons brengt.

• 10 Februari 2015 - 09:50

Joop En Sonja:

Leuk om jullie zo te volgen. Veel bekende steden voor ons en natuurlijk
    de mooie natuur. Geniet er van.
    Groeten Joop en Sonja

• 10 Februari 2015 - 10:58

Anita:

Leuk weer om jullie verslag te lezen.
    Wat een luxe zo'n jaccuzzi op je balkon!
    En hebben jullie nog goud gevonden?
    Veel plezier en voor straks welterusten!

• 10 Februari 2015 - 13:21

Herma :

Wat je ver haalt is lekker! Zo kun je de dag wel beëindigen, zeker met die temperaturen daar.
    Lekker dat jullie hier 2 nachten zitten, vanavond weer?
    Veel plezier!

• 10 Februari 2015 - 23:20

Daniel:

Doe maar luxe! Een balkon met eigen bad. En waar staat de BBQ?