Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Arjan en Dianthe

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Dianthe

18 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dinsdag 17 februari
Vanochtend hebben we de auto weer gepakt om vanuit Napier te vertrekken naar Wellington. Dit is een behoorlijk stuk rijden, zo’n 330km dat vooral bestaat uit snelweg, wegwerkzaamheden en natuurlijk die haarspeldbochten. Het weer zat weer mee en halverwege hebben we een koffie stop gedaan bij een wild life park, waar de wilde vogels je espresso op willen drinken. Jammer genoeg had ik hem al weer op!
Eenmaal aangekomen in Wellington bij het hotel om 15.45 hebben we na een korte pitstop de auto vol getankt en professorisch gewassen met een spons en trekker bij het benzine station. Nog even naar de Mount Victoria rijden voor a beautiful view en dan op zoek naar de auto inleverplaats van Europecar. Hoe we er zijn gekomen zal ik jullie besparen, want bewegwijzering is een stad blijft en feest. Na het inleveren hebben we een auto met chauffeur gepakt (bus) en zijn ze het centrum ingegaan om terug te gaan naar het hotel. Hier hebben we ook afgesproken in de avond met Betty en Mark om elkaar te ontmoeten. Na een diner in het hotel kwamen Betty en Mark naar ons toe om vervolgens naar een leuk cubaans cafe/restaurant te gaan. Een hele gezellige tent met lekkere biertjes. Het was fijn om elkaar te ontmoeten en verhalen uit te wisselen. Vervolgens hebben ze nog mooie tips gegeven om morgen de stad te verkennen. Het was een gezellige avond!

Woensdag 18 februari
Onze laatste volledige dag op het Noordereiland. We zijn alweer halverwege onze vakantie en we vinden het leuk dat jullie dit mee beleven via onze waarbenjij.
Vanochtend zijn we na het ontbijt gestart met een bezoek bij het Te papa Museum. Dit is werkelijk een fantastisch museum over de geschiedenis van Nieuw-Zeeland, de Maori en andere tentoonstellingen met veel interactie en multimedia. Rond een uur of een zijn we over de boulevard naar de Old church Sint Paul gegaan. Dit is een zeer oude kerk welke volledig van binnenlands hout gemaakt is, echt een kunstwerk op zich. Na nog een korte stop bij de nieuwe kerk van dezelfde gemeente zijn we doorgelopen naar de cable car. Deze brengt je naar de botanic gardens van Wellington en geeft een prachtig uitzicht over de stad. Na onze top in de botanic gardens zijn we rustig terug gegaan naar het hotel. We hebben begrepen dat er een zwembad, sauna en fitness ruimte is en daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Na wat beweging en relaxen hebben we weer in het restaurant van het hotel gegeten. Dit keer met uitzicht op een verlichte stad Wellington.
Straks nog even de koffers pakken voor morgen, omdat de ferry om 8 uur vertrekt. Dus dit wordt vroeg opstaan in de vakantie :(

• 18 Februari 2015 - 10:27

Joop En Sonja:

Dag lieve mensen,
    Wat gaat de tijd snel he, de eerste periode zit er al weer op.
    Fijn dat jullie zo genieten en dat het weer mooi is.
    Ben benieuwd of jullie nog zeeziek worden, Joop was groen toen hij op
    de boot zat en hij was niet de enige.
    De oversteek is zeker de moeite waard.
    Genieten jullie maar lekker en we blijven jullie volgen.
    Liefs vanuit Baarn
    Joop en Sonja

• 18 Februari 2015 - 10:30

Joop En Sonja:

Als jullie naar het Abel Tasman NP. gaan, ga dan na de wandeling terug met de boot taxi.
    Dat is een hele ervaring.
    Wij hebben vreselijk gelachen toen.

• 18 Februari 2015 - 10:41

Anita:

Leuk om jullie ervaringen weer te volgen.
    Hebben jullie de pancake rocks gezien?
    Zijn jullie nog zeeziek geworden of viel het wel mee?
    We lezen het vast in het volgende verslag.
    Lieverds, veel plezier en geniet van het Zuidereiland!

• 18 Februari 2015 - 15:35

Yvon Van Luneschlorf :

Hoi
    Zo te lezen beleven jullie allemaal leuke en mooie dingen! En jullie zijn pas op de helft

• 18 Februari 2015 - 17:32

Herma:

Wat ziet het er weer heerlijk uit, weer volop genieten zie ik. Voor zo een goede overtocht en hopelijk niet zeeziek worden. Veel plezier op het Zuidereiland en hopelijk hebben jullie weer zo'n fijne auto! Ik kijk al weer uit naar jullie volgende bericht. XXX

• 20 Februari 2015 - 15:07

Danielle:

Leuk jullie reis zo te kunnen volgen!!
    Geniet van alle mooie avonturen, liefs