Van Lochmara Bay naar Kaiteriteri - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu Van Lochmara Bay naar Kaiteriteri - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu

Van Lochmara Bay naar Kaiteriteri

Door: Dianthe

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Dianthe

21 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Zaterdag 21 februari 2015
Gisteravond hebben we na het eten de glow wormen van Lochmara Lodge bezocht. Het hotel heeft dus een eigen natuurgebied en daarin zouden glow wormen zitten. Dus wij in het donker door de natuur en jawel. Opeens zagen we allemaal kleine lichtjes in het bos van de glow wormen. Wat een bijzonder gezicht is dat! Het zijn dus eigenlijk ‘Glow in the dark’ wormen. Heel gek om dat zo gewoon in de natuur te zien. Daarbij was het ook nog eens een hele heldere avond, dus we hebben naar een prachtige sterrenhemel staan kijken. Ik heb nog nooit zoveel sterren bij elkaar gezien! Eenmaal terug in de kamer weer twee van die vervelende bugs gevangen, maar daar bleef het dit keer bij. Allebei heerlijk de nacht doorgeslapen. Nu zijn we vanochtend weer met de watertaxi in Picton afgezet, waar we de nieuwe huurauto hebben opgehaald. Een Kia Cerato dit keer. Kleine tegenvaller natuurlijk na die enorme Holden Captiva, maar de koffers passen er prima in. We zijn dit keer wel verwend met navigatie in de auto, dat had de Captiva dus weer niet. Eigenlijk een prima auto dus. Aangezien het al begin van de middag was, hebben we Picton gelaten voor wat het was en zijn we doorgereden via de Queen Charlotte scenery route naar Havelock. Prachtige route langs de Queen Charlotte Sound. Arjan kon de nieuwe auto dus meteen goed testen met al dat bochtenwerk. Havelock staan bekend als de mosselstad van Nieuw-Zeeland. En ach, als we er dan toch zijn… In het schattige restaurantje The Mussel Pot geluncht met een Mussel Platter voor twee. We kregen de mosselen gekookt, gestoomd, gerookt, in een soepje, met chilisaus, met heel veel knoflook en ook nog gefrituurd in een knapperig kostje. Jammie, jammie, jammie. Na de lunch doorgereden naar Nelson. Eventjes kort rond gereden en uiteindelijk doorgereden naar Kaiteriteri, ons eindpunt voor vandaag. Ons hotel is een sparesort wat vlakbij het goudkleurige strand van het plaatsje licht. De studio die we hebben, doet vermoeden alsof we op wintersport zijn met heel veel hout van binnen. Maakt het wel gezellig. Nog even gebruik gemaakt van de spa en het zwembad en net maar weer zelf gekookt. Na al die mosselen van de afgelopen dagen… Morgen gaan we kayakken en wandelen door het Abel Tasman Park. We zijn benieuwd, want na drie weken van prachtig zomerweer, wordt er voor morgen regen voorspeld…

• 25 Februari 2015 - 13:14

Herma:

Wat een gezellige kamer hebben jullie, idd net Oostenrijk, alleen mis ik de sneeuw haha