Franz Josef naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu Franz Josef naar Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu

Franz Josef naar Wanaka

Door: Dianthe

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Dianthe

26 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Donderdag 26 februari 2015
Vandaag was een volle, maar zeer mooie dag. Het weer is verrassend goed opgeklaard, het is heerlijk zonnig. Er stond een lange tocht naar Wanaka op het programma. Toch zo’n 4 uur rijden. We hebben heel wat tussenstops uitgezocht. Zo zijn we als eerste gestopt bij Lake Matheson vlakbij de Fox Glacier. Bij helder weer zou je in dit meer de reflectie kunnen zien van de Mount Cook, de hoogste berg van Nieuw-Zeeland, die vlakbij de gletsjers ligt. Het was mooi helder weer, maar het water was helaas net niet stil genoeg om goed de reflectie te kunnen zien. Alsnog een prachtig meer om te zien. Even verderop zijn we gestopt om een blik te werpen op de Fox Glacier. Lijkt uiteraard erg op die van de Franz Josef, dus we zijn er niet te lang bij stil blijven staan. Van de Fox Glacier doorgereden via de state highway 6 naar beneden richting Wanaka. De volgende stop was Bruce Bay. Alice en Aad hadden ons al geadviseerd om een viltstift mee te nemen voor deze stop. Op dit stukje strand liggen allemaal witte keien die door mensen met boodschappen zijn beschreven. Dit gaat natuurlijk alleen met een stift, dus die hadden wij braaf meegenomen. Herinneringskei voor onze honeymoon gemaakt en ook onze tipgevers toch een eigen kei gegeven, 3 maanden na dato. Even verderop bij lake Paringa zat een zalmkwekerij. Wat vervelend dat we daar rond lunchtijd waren. Natuurlijk een vers stuk gerookte zalm als lunch genomen. Daarna weer doorgereden door het mooie Mount Aspiring national Park. Hierin nog even een stop gemaakt bij de Thunder Creeks Falls en de Blue Pools bij Makarora. Die heeft een prachtige blauwe kleur vanwege de reflectie in het water. IJskoud water, dus maar niet in gezwommen. Uiteindelijk rond 18.00u in Wanaka aangekomen. Prachtig gebied met kale bergen. Misschien wel een van de mooiste gebieden tot nu toe. Ook opnieuw een prima kamer met prachtig uitzicht over Lake Wanaka. Ook goed gegeten in het restaurant. Er valt hier genoeg te doen, maar wat we morgen precies gaan doen weten we nog niet.

• 26 Februari 2015 - 11:45

Hennie En Hennie:

Ziet er allemaal mooi uit, die zalm klinkt goed goed kijken hoe ze het klaar maken en dan willen wij wel proefkonijnen zijn bij thuiskomst.

• 26 Februari 2015 - 13:18

Herma:

Wat een prachtige omgeving is het daar. Dan is het beslist geen straf om zo'n eind te rijden en zo veel te zien. Geweldig die stenen op het strand, dat was een gouden tip van Alice en Aad en een mooie herinnering. Hopelijk blijven ze lang liggen en leesbaar.XXX