Lochmara Bay in Queen Charlotte Sound - Reisverslag uit Queen Charlotte Sound, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu Lochmara Bay in Queen Charlotte Sound - Reisverslag uit Queen Charlotte Sound, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu

Lochmara Bay in Queen Charlotte Sound

Door: Dianthe

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Dianthe

20 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Queen Charlotte Sound

Vrijdag 20 februari 2015
Wat overdag een paradijs leek, werd ’s nachts een nachtmerrie. Toen we van het heerlijke avondeten terug kwamen, zagen we een beest over de grond lopen. Het leek weliswaar een beetje op een kakkerlak, maar Arjan had hem zorgvuldig doodgetrapt en doorgespoeld. Niet veel later volgde er nog één en nog één. En ineens bleken ze ook te kunnen vliegen. Dit beloofde niet veel goeds voor de nacht. Niemand meer te bereiken natuurlijk. Wij begonnen het ondertussen steeds minder leuk te vinden en zagen ook het slapen niet zitten. Tegen 02.00u leken ze niet meer te voorschijn te komen, maar je slaapt er niet lekker op. Gebroken nacht dus. Om 08.00u meteen bij de receptie gevraagd. We werden nog net niet uitgelachen, maar ach. Het was zeker geen kakkerlak, it’s just a bug! Maar goed, ze dachten wel mee. We kregen een andere kamer aangeboden, maar ze kon uiteraard niet garanderen dat daar geen bugs konden zitten. Nu zitten we dus gewoon nog in onze eigen kamer met al de hele dag de ramen en deuren potdicht haha. Deze twee stadsmensen zijn duidelijk geen wildlife gewend.
Dat was dan ook meteen het spannendste van de hele dag, want verder hebben we het rustig aan gedaan. Aangezien we toch al vroeg wakker waren, hebben we de kano’s gepakt en zijn we door de baai gaan kayakken. Je zou ’s ochtends kans hebben op penguins en dolfijnen, maar die hebben we helaas niet gezien. Wel veel kwallen en Arjan heeft een enorme mossel weten op te pikken! Verder heerlijk gelunched en zometeen gaan we weer aan de groene mosselen. Niet diegene die Arjan heeft gevangen;) Hopen op een betere nacht en dan morgen de auto oppikken om weer verder te gaan.

• 20 Februari 2015 - 08:28

Hu:

be extra careful on those (sometimes) lonely south island roads - KEEP left!

• 20 Februari 2015 - 08:30

Hu:

how are your jaw muscles? you're gonna be chewin on that mussell!

• 20 Februari 2015 - 08:38

Hu:

enjoy the huhu bettles, they'll bang into the windows if you leave the lights on. did they have the larvae on the menu - they taste like peanut butter chicken.

• 20 Februari 2015 - 09:36

Herma:

Hoop voor jullie op een rustige nacht, welterusten en succes voor morgen. XXX

• 20 Februari 2015 - 12:30

Anita:

Wat vervelend van die bugs!
    Als ze net zo groot zijn als die mossels, dan staat je nog wat te wachten.
    Heerlijk dat ijsje. Is dat het beroemde Hokey Pokey ijs van Hu?
    Dan moeten jullie dat heel goed proeven, want er schijnt geen lekkerder ijs op de wereld te zijn!
    Veel plezier morgen en voor nu welterusten.