Van Wellington naar Lochmara Bay - Reisverslag uit Queen Charlotte Sound, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu Van Wellington naar Lochmara Bay - Reisverslag uit Queen Charlotte Sound, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu

Van Wellington naar Lochmara Bay

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Dianthe

19 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Queen Charlotte Sound

Donderdag 19 februari 2015
De laatste minuten van het Noordereiland. Om 6 uur is de wekker afgegaan om de laatste spullen te pakken en te ontbijten. Na het uitchecken bij het hotel zijn we per bus naar het station te gaan, welke naast de ferry ligt. Voor deze ferry konden we de bagage afgeven, net zoals bij het vliegveld. Wel erg makkelijk om niet met alle spullen te sjouwen. De ferry is iets groter dan die van Texel, maar heeft wel een film zaal. Eenmaal op de ferry aangekomen hebben een plekje gezocht om de 3 uur durende overtocht te doen. Best een apart gezicht om het Noordereiland achter te laten en de zee op te gaan. We konden het Zuidereiland niet zien en halverwege zie je geen van beide eilanden.
Rond 12.30 uur zijn we aangekomen op het Zuidereiland en zijn per bus naar de terminal gebracht voor onze spullen. Hierna hebben we de bus weer gepakt om naar het centrum/jachthaven te gaan. Hier wacht een watertaxi op ons om ons te brengen naar onze volgende stop. Een soort lompe speedboot lag klaar om naar Lochmara Lodge te gaan. Deze locatie ligt helemaal afgelegen en er is dus helemaal niets, zelfs geen bereik voor mobiele telefoons. Per golfkar zijn de spullen naar onze kamer gebracht, welke een prachtig uitzicht heeft over de baai. De Lodge is gefocust op natuurbehoud en uitstervende dieren. Ze hebben hier verschillende dieren die ze houden om het uitsterven hiervan te voorkomen. De Aal en een soort papagaai (Kakariki) worden hier gehouden. Daarnaast zijn er kippen en wilde zwijnen voor het afval en natuurlijk de eieren. Dianthe heeft een enorme bijdrage geleverd tegen het uitsterven van de Kakariki, omdat ze ze zelf met de hand gevoed heeft! Ze blijf verpleegkundige hè…
Verder hebben we gerelaxt op ons balkon met prachtig uitzicht en gaan zo naar het restaurant voor de innerlijke mens. Tot morgen.

• 19 Februari 2015 - 08:02

Herma:

Gezellig, jullie waren er vlot bij vandaag voor ons met jullie verslag, maar wat een prachtige kamer hebben jullie, en dat uitzicht. Zo te lezen geen last gehad van zeeziekte.
    Veel plezier op jullie avontuur op het Zuidereiland. XXX

• 19 Februari 2015 - 09:24

Anita:

Net met een lekker kopje thee jullie verslag gelezen en de foto's bekeken.
    Wat een prachtig uitzicht en niet alleen vanuit jullie hotelkamer.
    Moedig hoor Dianthe om die vogel te voeren!
    Veel plezier en voor straks welterusten.

• 19 Februari 2015 - 09:34

Hennie En Hennie:

Eet smakelijk ik ga alvast naar bed helaas is hier geen restaurant met zo'n mooi uitzicht.

• 19 Februari 2015 - 09:46

Wendy:

Hoi Dianthe & Arjan,
    Net alle verslagen en foto's tot zover gelezen en bekeken.
    Leuk om te lezen en zien hoe jullie daar genieten! Geniet nog lekker verder! Liefs Wen

• 19 Februari 2015 - 12:25

Daniel:

Wow wat een uitzicht en de kamer aan het water (nou ja, zeezicht).
    Je kan hier dus een boot voor de deur leggen :)
    Zitten hier ook schildpadden?

Gaan jullie ook nog snorkelen of duiken?

Groetjes en veel plezier,
    Daniel