Van Whangamata naar Whakatane - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu Van Whangamata naar Whakatane - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu

Van Whangamata naar Whakatane

Door: Dianthe

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Dianthe

12 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Donderdag 12 februari 2015
Vandaag begon de dag zowaar met regen. We gingen van Whangamata naar Whakatane. De receptioniste zei dat ze voor ons ging bidden voor mooi weer (hoewel zij blij waren dat het eindelijk weer eens regende). We waren de parkeerplaats nog niet af of het werd droog! Een kleine 200km hadden we voor de boeg, dus we maakten een tussenstop in Tauranga. Voor deze regio een grote plaats en zowaar ook wat gezelliger dan de andere plaatsen waar we tot nu toe gestopt zijn. Vervolgens weer een stukje verder gereden en gestopt in Te Puke. Deze plaats is berucht voor zijn kiwi’s. In de Kiwi360 Tour zijn we van alles te weten gekomen over het groeien van de kiwi’s. Aangezien de grond vulkanisch is en het klimaat redelijk stabiel, groeien de kiwi’s hier goed. Ze verbouwen kiwi green (80%) en kiwi gold (20%). Ze groeien als druiven aan ranken. Het is hier nu zomer, dus de kiwi’s hingen er al prachtig bij. Toch wachten ze nog tot april voordat ze geplukt worden. Vervolgens konden we in de shop nog allerlei dingen proeven die van kiwi’s gemaakt worden, van jam tot wijn. Best grappig! De volgende stop was het White Island Rendez Vous Hotel in Whakatane. Weer een prima kamer, waar we zelfs gratis een was hebben kunnen draaien. De grootste attractie hier is een bezoek aan de actieve vulkaan op White Island. Iets wat mij heel interessant lijkt. Maar dit heeft zijn prijs… 200 dollar p.p. ( zo’n 140 euro). Na lang wikken en wegen, wikken en wegen en nog langer wikken en wegen, hebben we toch maar besloten om het niet te doen. Er gaan nog zoveel meer mooie dingen op ons pad komen. Zo gaan we morgen naar Rotorua ,waar we waarschijnlijk ook genoeg van vulkanen zullen meekrijgen…

• 12 Februari 2015 - 08:46

Herma:

Wat jammer dat jullie niet naar White Island zijn geweest, alhoewel ik het wel begrijp hoor als ik die prijzen zie, maar aan de andere kant, wanneer krijg je weer zo'n kans. De foto's die ik op internet zag daarvan zijn fascinerend, maar zoals je al schreef, er komt nog genoeg op jullie pas, veel plezier en geniet ervan. Dikke kus!

• 12 Februari 2015 - 09:01

Anita:

Leuk weer om jullie verslag te lezen.
    Smaakte de kiwiwijn ook lekker?
    En hoe gaat het met het links rijden?
    Straks moeten jullie weer helemaal wennen aan rechts rijden!!!!!!!
    Veel plezier!

• 12 Februari 2015 - 13:34

Hennie En Hennie:

Waar komen al die aparte plaatsnamen vandaan ???????

• 12 Februari 2015 - 22:56

Netty:

Wat is het leuk om jullie verslagen te lezen en de foto's te zien, zover weg en toch zo dichtbij.
    Liefs van ons, Netty

• 12 Februari 2015 - 22:56

Netty:

Liefs van ons, Netty

• 14 Februari 2015 - 22:40

Hu:

the biggest attraction in whakatane is the fact that i was born there!