Van Auckland naar Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu Van Auckland naar Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu

Van Auckland naar Paihia

Door: Dianthe

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Dianthe

07 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Zaterdag 7 februari 2015

Een volle bezige dag. Doordat de zeiltocht gisteren niet door ging, moesten we het schema voor vandaag wat omgooien. De auto moest in de ochtend worden opgehaald, dus dat hebben we nog gauw voor de zeiltocht gedaan. Gelukkig konden we de auto nog bij het verhuurbedrijf laten staan, zodat we niet op zoek moesten naar een parkeerplek. De auto overtreft onze verwachtingen. Een Holden Captiva, lekker groot! Maar voordat we er in gaan rijden, hadden we dus een zeiltocht tegoed. De wind is vandaag een stuk minder, dus de tocht gaat door! Een grote boot van 24 ton, waarvan het meeste gewicht in de kiel zit, zo’n 20 ton. En dat was maar goed ook, want de boot heeft een aantal keer goed schuin gehangen. Er was in ieder geval genoeg wind. We hebben zelf ook meegeholpen met het hijsen van de zeilen. Arjan heeft ook een stuk zelf gevaren. Voor mij iets teveel van het goede. Vanaf de boot hadden we een mooi uitzicht over Auckland, een mooie afsluiter dus van onze dagen in Auckland. Daarna kwam het avontuur van de auto. Ik liet Arjan mooi het eerste stuk rijden. Toch even wennen links rijden. Ook dat de ruitenwissers aangaan i.p.v. je richtingaanwijzer. Die zaten dus ook andersom;) Maar Arjan heeft perfect gereden en zo zijn we veilig in Paihia aangekomen in the Bay of Islands. Het hotel ligt aan de kustlijn, waar we een mooi uitzicht over hebben. Wat we morgen gaan doen is nog niet zeker, mooi weer blijft het i.i.g.

• 07 Februari 2015 - 14:43

Anita:

Wat een stoere foto's, vooral die ene met Arjan aan het stuurwiel!
    En een mooie auto.
    Fijn elkaar gesproken te hebben vanmorgen.
    Veel plezier!

• 10 Februari 2015 - 23:10

Daniel:

Wat een mooi schip! Echt alles op wind- en spierkracht. geweldig!