Auckland dag 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu Auckland dag 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu

Auckland dag 2

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Dianthe

06 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vrijdag 6 februari 2015

Vanochtend heerlijk ontbeten met salami van Verkerk, leuk zo’n Nederlandse touch.
Vandaag staat de zeiltocht op het programma, alleen na aankomst bij de boot werden we opgewacht met een minder bericht. De weersverwachting is windkracht 7 en harder en daardoor wordt de zeiltocht afgelast voor de hele dag. In overleg gaan we morgenochtend varen, omdat dan de voorspelling in ieder geval beter is. Laten we hopen dat de voorspelling een keer klopt.
We kregen van de zeilorganisatie toegangskaarten voor het Maritiem museum. Hier wordt veel aandacht besteed aan een van de Nieuw Zeelandse zeil grondleggers, Peter Blake. De America’s cup boten konden we hier van dichtbij bekijken en lezen hoe vaak ze wel niet gewonnen hebben.
Een van de hoogste punten van Auckland is het park “Mount Eden”. Eenmaal aangekomen was het duidelijk het hooooogste punt, maar het resultaat mocht er zijn!
Vanavond maken we ons klaar om naar de volgende locatie te gaan per auto, welke we morgen gaan ophalen. Dit zal wel even wennen zijn om links te rijden...

• 06 Februari 2015 - 09:28

Hu:

remember to keep the median line on the road next to the driver, and your passenger in the gutter (figuratively ofcourse!)

• 06 Februari 2015 - 17:13

Anita:

Jammer van de zeiltocht, maar......wat in het vat zit....
    In Cambridge heb je ook links gereden, dus je kunt het!!!!!!
    Wel voorzichtig zijn!

• 06 Februari 2015 - 18:53

Daniel:

Wat jammer dat de zeiltocht niet door ging. Misschien toch een andere kapitein? :)

Gaan jullie ook zo'n tocht maken als Peter Blake? Die duurde alleen wel wat langer dan 1 dag. ( 74 dagen, 22 uur, 17 minuten en 22 seconden om rond de wereld te varen)

Vergeet met het varen niet links te varen!

Groeten en veel plezier!

• 06 Februari 2015 - 20:26

Joop En Sonja:

Super leuk om jullie verslag te lezen. We blijven jullie volgen.
    Links rijden valt erg mee zegt Joop. Dus succes.
    groetjes