Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Arjan en Dianthe Valstar - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Dianthe

04 Februari 2015 | Singapore, Singapore

Maandag 2 februari 2015

Het is dan eindelijk zover, we zijn in Singapore gearriveerd! De vlucht was prima, maar onwijs lang. Het is me flink tegengevallen. Hoewel er genoeg entertainment aan boord was, ging de tijd maar mondjesmaat voorbij. Slapen is ook niet echt gelukt, dus wat waren we blij toen we er eindelijk waren. Het was alleen wel 6u ’s ochtends… En benauwd… En warm… Cultuurshock als je met vrieskou en sneeuw thuis bent vertrokken. Na een taxirit met een bijzonder aardige en behulpzame chauffeur konden we in het hotel uiteraard nog niet de kamer in. Beetje balen wel, want ons biologisch klokje wilde ons juist laten slapen. Zo liepen we noodgedwongen al om 07.30u de toerist uit te hangen in Singapore. Niks open uiteraard, op een enkele tempel na. Ons hotel ligt in Chinatown, dus daar zijn we begonnen. Het is hier prachtig versierd, vanwege de viering van het Chinese Nieuwjaar. Helaas hebben we het grote feest van afgelopen zaterdagavond gemist, maar het hangt hier helemaal vol met lampionnen, lampjes en geiten (vanwege het nieuwe Chinese jaar van de geit). We hebben al twee prachtige tempels bezocht. Heel bijzonder om dat eens te zien. Grappig ook om te zien dat het echt een aparte wijk is in Singapore, want het lijkt in niets op de rest van Singapore waar vooral veel hoge flatgebouwen en bedrijven te zien zijn (wat we vandaag gezien hebben in ieder geval. Vanuit Chinatown doorgelopen naar Marina Bay Sands. Een gigantisch hotel met bovenop een uitkijkpunt over Singapore. Het was wat bewolkt, maar we besloten dat we wel naar boven wilden. Na een tijdje gezocht te hebben naar de ingang, waren we eindelijk boven. En wat bleek… het was gaan regenen in de tussentijd. Weg uitzicht. Erg jammer. Na een tijdje gewacht te hebben, trok het slechts maar een beetje open… Inmiddels waren we toch wel erg moe geworden, dus terug gegaan naar Hotel Furama City Centre voor een middagdutje. Bij het inchecken hadden we terloops genoemd dat het onze Honeymoon is en dat hadden ze onthouden. Een kamer met kingsize bed en een prachtig uitzicht over de stad. Een vers bord fruit en een briefje met de beste wensen voor onze ‘special holiday’. Een uurtje later werden er ook nog twee rode rozen bezorgd,dus de start van de vakantie is perfect! ’s Avonds hebben we nog een flink stuk gewandeld door opnieuw Chinatown, wat nu prachtig verlicht was. Nu was het er ook drukte van jewelste in de winkels en kraampjes. Ook hebben we over de promenade gewandeld langs de Singapore River op de Boat Quay en Clarke Quay. Al met al een hoop gedaan voor een eerste dag!

Dinsdag 3 februari 2015

Vandaag hebben we kaartjes voor de Hop On Hop Off bus gekocht om wat meer de andere wijken van Singapore te bekijken. Aangezien er een Indiaas festival (of zoals een van de deelnemers mij uitlegde: Het kerstfeest onder de Indiërs…)in Little India aan de hand was, zou de bus vandaag verkort rijden. Maar ter compensatie mogen we morgen ook nog van de kaartjes gebruik maken. Erg handig! We hebben dus eerst maar de stad rond gereden, het was tenslotte best aardig weer. De wijk Little India was een gekkenhuis vanwege het festival, dat hebben we dus maar gelaten voor wat het was. In de bus hebben we genoeg gezien. Wel zijn we uitgebreid door de Koloniale wijk gelopen. Mooi om het contrast te zien tussen de oude gebouwen en de wolkenkrabbers. Daarnaast zijn we over Orchard Road gelopen. Dit is de belangrijkste winkelstraat van Singapore met uiteraard alle luxe winkels. Met in totaal 22 winkelcentra alleen al in deze straat zijn we meerdere keren verdwaald geraakt, want de ene liep over in de ander en andersom. Na heel veel winkelcentra zijn we tot de conclusie gekomen dat het hier toch echt te duur is om te winkelen. Niets gekocht dus. Ook een bolletje ijs van omgerekend 5 euro hebben we toch maar niet gedaan. Daarentegen kunnen we wel heel goedkoop eten bij de vele foodcourts die Singapore kent. De afgelopen dagen hebben wij bij foodcourt Lau Pa Sat gegeten. Hier kregen we echt het Azië gevoel te pakken. Inmiddels hebben we twee keer onze mond weggebrand met het eten van de Indiër, maar voor ongeveer 6 euro hebben we een heerlijke voedzame maaltijd gegeten. En het sfeertje tussen de locals is ook erg gezellig. ’s Avonds hebben we bij Marina Bay Sands naar de lichtshow gekeken en naar de verlichte Gardens by the Bay. Onderweg naar het hotel meerdere groepjes sportende mensen gezien. Blijkbaar is het hier populair om je in een groep buiten af te laten matten. Zij liever dan ik. Na zo’n dag vol wandelen, ben ik toe aan rust.

Woensdag 4 februari 2015

Op moment van schrijven zitten we weer op het vliegveld. Tijd om naar Auckland, Nieuw Zeeland te gaan en ook eindelijk even de gelegenheid om de site bij te werken. Als echte Nederlanders waren we namelijk te beroerd om te betalen voor het internet in het hotel. Nu dus op de gratis wifi van het vliegveld;) Vandaag hebben we uiteraard nog wel even genoten van wat Singapore te bieden heeft. We hebben ons met de Hop On Hop Off bus af laten zetten bij de Botanische Tuinen. Volgens de boekjes een echte aanrader en dat was het zeker. Vooral de National Orchid Garden was prachtig. Mam, je had er je ogen uitgekeken;) Meer dan 20000 verschillende soorten orchideeën. We waanden ons in een tropisch regenwoud. Prachtige bomen en planten! En zoals bij een tropisch regenwoud hoort, hebben we tussen de middag een eerste echte tropische bui over ons heen gehad. Die bui van maandag was niets vergeleken met wat we vanmiddag gehad hebben. Gelukkig zaten we droog op de bus te wachten. Na de tuinen zijn we terug gegaan naar het hotel. We hadden heel lief van het hotel een late check out gekregen, dus we hoefden pas om 16.00u van de kamer af. Zo konden we nog even douchen, voordat we zo weer het vliegtuig in gaan. Keurig op tijd opgehaald bij het hotel en zo zitten we nu op het vliegveld te wachten op ons vliegtuig. Als het goed is, vliegen we met de Airbus A380… Nu hebben we een nachtvlucht, dus een paar uurtjes slaap zou nu toch moeten lukken. We gaan het zien. Zodra we weer gratis;) wifi hebben, laten we weer van ons horen!

• 04 Februari 2015 - 13:40

Y Van Luneschlorf :

Hoi luitjes
    Erg leuk om te lezen hoor dit verslag! Klinkt allemaal geweldig om mee te maken! Benieuwd naar het volgende deel hoor! Hele goede reis naar nieuw Zeeland ! Gr

• 04 Februari 2015 - 17:30

Hennie E Kruijf:

Slaap ze in het vliegtuig, hopelijk hebben jullie nog ergens GRATIS wifi anders is het armoe troef met jullie reisverslagen HA HA .

• 04 Februari 2015 - 18:18

Herma:

Wat hebben jullie al veel gezien en beleefd, was de lichtshow de moeite waard? Ga je in Nw Zeeland ook overal melden dat het jullie honeymoon is. Wie weet wat het opleverd! Haha Veel plezier met het vervolg van jullie reis en ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag. By the way, jammer dat ik je telefoontje gemist heb maar de voicemail was luid en duidelijk, dus het werkt. XXX

• 05 Februari 2015 - 08:38

Hu:

hope you had a good flight! mary and ben came home early.